dissabte, 20 de juliol del 2013

AL MATAGALLS DES DEL COLL DE SANT MARÇAL 14-7-2013


 Aquest bonic diumenge de juliol he decidit pujar al Matagalls (1697 m) (Montseny) des del Coll de Sant Marçal (1106 m) seguint el GR 5-2.

Es un camí que no havia fet mai i que sembla que va tota l'estona a l'ombra d'una bona fageda. Al tractar-se d'una ruta no massa llarga, no vaig portar provisions (només aigua, això sí) amb la intenció de fer un bon esmorzar a l'Abet blau.

Però eren tan sols les 9 del matí i al restaurant hi havia el cartell d'obertura a les 9,30.

Vaig pensar que, per no perdre temps, el millor seria anar a l'aparcament que hi ha just al Coll de Sant Marçal i mirar d'esmorzar una mica a l'hotel de la cadena Husa.

Eren les 9 i 20 del matí. En iniciar el caminet que va a l'hotel hi ha un cartell: menús i esmorzars de forquilla!! Se'm va començar a fer la boca aigua.

Per educació, desprès de dir Bon dia, li dic a la noia de la recepció: està obert el bar per esmorzar o es massa d'hora?

Resposta: ES MASSA D'HORA

Eren gairebé les 9,30h. Vaig girar cua amb el pensament que no podia ser que en un hotel eminentment de muntanya s'obligués als hostes a esmorzar més enllà de les 9 del matí.

Per tant: NO TENIEN GANES DE TREBALLAR

Vaig pensar en fer una queixa però, la veritat és que crec que no val la pena: ja s'ho trobaran. Quina llàstima¡¡



Bé, no cal desanimar-se però que sapigueu que vaig fer el camí pràcticament en dejú.

Seguint el camí ben marcat s'arriba a una zona força planera: 
El Pla del Èvols







 Més endavant arribem al Coll Pregon (1361 m) on hi ha una estela dedicada a Pau casals


 Finalment, desprès de pujar pel Coll de l'Home Mort ja es veu el cim, però Què hi fa tanta gent??

Resulta que cada 2on diumenge de juliol s'hi celebra l'aplec commemoratiu de la plantada de la creu. ¡¡Jo no ho sabía¡¡¡

Però ja s'em feia estrany veure tanta gent pel camí (...)

 La vista es molt bona i hi trobem les 2 senyals: la que indica el camí al Coll formic i la de retorn a Sant Marçal