dijous, 1 de juny del 2006

De la Jurado, l’Imamura i altres..
Des del meu punt de vista és indignant el circ que s’està muntant al voltant de l’agonia d’aquesta pobra dona. Podria dir que em sap greu per la importància del personatge, o pels sentiments dels seus familiars però no estic segur que això fos sincer per part meva ja que ni a ella ni als seus els conec de res i cada dia moren o agonitzen milers de persones sense que pugui dir que em sap vertaderament greu. La veritat és que el que em produeix més rebuig és la imatge que es projecte d’una població que ,amb la seva audiència mediàtica, provoca que hi hagin una colla de professionals que, com rapinyaires, facin un espectacle d’allò que hauria de ser el més natural del món: una persona d’una certa edat emmalalteix i es mor...La Jurado
http://groups.msn.com/ROCIOJURADOLaMasGrande és un personatge que suposo ha arrelat en la banda sonora de la vida de molta gent. Com que no és el meu cas, penso que potser no sóc capaç d’entendre el fenomen. Llavors em plantejo en què passarà a TV3 o a les ràdios catalanes el dia , espero que llunyà, en que el Serrat http://ca.wikipedia.org/wiki/Joan_Manuel_Serrat es posi d’aquesta tessitura. Crec que caldria evitar aquesta mena d’espectacles sense deixar d’honorar a les persones que d’una manera pacífica i com a conseqüència d’un treball ben fet han esdevingut icones d’un país.
Ahir va morir el Shohei Imamura (Tokio 1926)
http://www.monteuve.com/filmografia/imamura.html Tinc un record força nítid de “La Balada del Narayama” de l’any 1983. És una peli que em va agradar força, crec que la vaig veure al Capsa de Barcelona precedida d’un interessant curt en que Salvador Espriu en català i el llavors lendakari Karlos Garaitcoetchea en basc, recitaven el poema La Casa del meu Pare (Nire Ait Aren Etxea) que el poeta basc Gabriel Aresti (1933-1975) http://www.basquepoetry.net va escriure l’any 1963

1 comentari:

Anònim ha dit...

Your website has a useful information for beginners like me.
»